Lénárt Csaba Személyi edző

“A változás lehetősége mindenkinek adott!”

Mit egyen a gyerek, ha aktívan sportol?

2018. október 07. 10:37 - Lénárt Csaba

Több bejegyzésemben is foglalkoztam már azzal, hogy mennyire fontos minden életkorban a testmozgás, a fejlődő szervezet számára azonban, ha lehet, még nélkülözhetetlenebb a sport! Ha azonban gyermekünk aktívan mozog, étvágya mellett a tápanyagigénye is megnő. Sokan kérdezik tőlem, hogy mit érdemes szem előtt tartani a sportoló gyermek étrendjének kialakítása során. Természetesen mindig elmondom, hogy egy étrend csak akkor lehet igazán jó, ha személyre szabott, halmozottan igaz ez, ha fejlődésben lévő gyerekekről van szó, de néhány általános aranyszabály azért létezik a témában.

photo-1509791650328-319264fd4d4a.jpg

A legfontosabb hogy a táplálás kiegyensúlyozott legyen, ezért oda kell figyelni arra, hogy mit eszik edzés előtt és edzés után, miből mennyit fogyaszt, mennyi folyadékot vesz magához!

Először is kezdjük az időzítéssel: a gyermekek szervezetének 2-3 órára van szüksége, hogy egy főétkezést, reggelit vagy ebédet megemésszen, míg a tízórai vagy uzsonna feldolgozása 30–60 percet vesz igénybe szerveztük számára. Ezt mindig tartsuk szem előtt gyermekeink étkeztetése során.

A megfelelő ütemű növekedés egyik fontos eleme a fehérje, hiszen a fehérjék felelnek az izmok növekedésért. Éppen ezért érdemes a reggelt tojással és teljes kiőrlésű gabonákkal kezdeni, ebédre pedig hetente többször is érdemes halfélét készíteni a gyerekeknek, friss zöldségekkel, de a bab és a tofu is remek megoldás lehet.

Szervezetünk energiaellátásának másik fő forrásai a szénhidrátok. Fontos azonban, hogy ha gyereknek készítünk ételt, akkor az összetett szénhidrátokat részesítsük előnyben, úgy, mint teljes kiőrlésű kenyeret, gabonát és tésztát. Amik viszont kerülendők edzések előtt, azok a zsíros ételek, hiszen a zsírt lassan emészti meg a szervezet, így magas zsírtartalmú ételek fáradékonnyá teszik a gyerekeket.

Az étkezés mellett elengedhetetlenül fontos odafigyelni a hidratálásra! A gyerekek (valljuk meg, hozzánk hasonlóan) hajlamosak elfelejteni inni, ám az ő szervezetük máshogy működik, mint a miénk. Fontos, hogy egy-egy nagyobb fizikai megterhelés előtt már 2-3 órával gondoskodni kell megfelelő hidratációról, de természetesen az edzések alatt, és a hétköznapokban sem szabad figyelmen kívül hagyni a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztásának fontosságát.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lenartcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr1514286731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.