Lénárt Csaba Személyi edző

“A változás lehetősége mindenkinek adott!”

Hogyan győzzem le a folyamatos éhségérzetet?

2018. április 15. 20:47 - Lénárt Csaba

A táplálékfelvételt az éhségérzet és az étvágy határozza meg. Ezek szabályozását egy összetett rendszer végzi, melyben a központi idegrendszer mellett többek között a hormonok is részt vesznek. Amikor a számunka megszokottól eltérő módon, minőségben és mennyiségben kezdünk el táplálkozni, időre van szüksége szervezetünknek, hogy hozzászokjon a változáshoz. Diéták alkalmával ezért is érzünk gyakran elviselhetetlennek tűnő éhségérzetet. Van azonban ennek csillapítására is néhány jól bevált praktika.

88.jpg

Sok folyadék

A folyadékbevitel sokkal hasznosabb, mint gondolnád, ugyanis nem csak egészséges és szükséges szervezeted megfelelő működéséhez, de teltségérzetet is ad, így csillapítja az éhségérzetet is.

Sokszor keveset, rendszeresen

Ha naponta többször fogyasztasz, kis mennyiségben ételt, kiküszöbölheted, a két étkezés közötti éhségérzetet, mely könnyen csábít olyan ételek fogyasztására, melyek nem tesznek jót a diétádnak, így neked sem. Ha képes vagy pontos rendszert felépíteni, és betartani is (pl. tudod, hogy 13:00 óra után 15:30-kor újra ehetsz) sokkal könnyebb lesz legyűrni az éhségérzetet, hiszen tudod, hogy nem kell már sokáig várnod.

Legyen vésztartalékod

Mindig legyen nálad egy alma, esetleg valamilyen diétás energiaszelet. Így ha hirtelen rád tör az éhségérzet, valami olyannal csillapíthatod, ami nem árt neked, és le tudod győzni az édességpult okozta kísértést.

Hobbi

Sokan unalmukban esznek. Lehet, hogy most azt gondolod: én ugyan nem, de gondolj csak bele: utazás közben, vagy éppen egy unalmas péntek este nem jut nagyobb eséllyel eszedbe, hogy éhes vagy és nassolnál valamit, mint mikor elfoglalt vagy? Na, ugye?! Találj egy olyan elfoglaltságot, ami szabadidőben is leköt, eltereli a figyelmed, így ritkábban jut majd eszedbe a nassolnivaló, és az azután való sóvárgás nyomán ébredt éhségérzet.

Mentolos cukorka és fogmosás

A mentolos íz alapvetően csökkenti az éhségérzetet, így a fogmosás, vagy a mentolos cukorka szopogatása is megoldást jelenthez, ha rád tör az éhség!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lenartcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr5413837078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.