Lénárt Csaba Személyi edző

“A változás lehetősége mindenkinek adott!”

Fuss okosan!

2018. február 18. 21:00 - Lénárt Csaba

A futás az a testmozgás, amit szinte bárhol, bármikor csinálhatunk, kikapcsol, feltölt és nem utolsó sorban nagyon jót tesz a testi – lelki egészségünknek! Néhány egyszerű szabályt azonban megéri betartani annak érdekében, hogy minél hatékonyabbak lehessünk, lecsökkentve az esetleges sérülések lehetőségét!

running-573762_960_720.jpg

  1. Melegíts be futás előtt!

Minden futás előtt szánj 10-15 percet bemelegítésre, hiszen így kerülheted el a legkönnyebben az esetleges sérüléseket. Ne nyújts, hiszen azzal csak megfeszíted hideg izmaid, csak lazítsd ki az végtagjaid, derekad, nyakad! Kezdj egy kis sétával, majd válts lassú kocogásra!

  1. Ne egyél futás előtt!

Fontos, hogy aznap, amikor futni mész, semmiképpen ne hanyagold el az étkezéseket (egyébként se), és fogyassz elég folyadékot is, hiszen a futás nagyobb igénybevételt jelent szervezeted számára a megszokottnál, viszont közvetlenül mielőtt futni indulsz, semmiképpen ne egyél! Az emésztés és a futás egyszerre túl nagy feladat a szervezeted számára!

  1. Egyenletes erőbefektetéssel fuss!

Nem kerget senki, ne rohanj! Futás közben ne a sebességed legyen állandó, hanem az erőbefektetés, hallgass a tested jeleire, és annak megfelelő tempót válassz!

  1. Figyelj a légzésre!

A lihegéssel semmi gond, de figyelj rá, hogy a légzések ütemét tartsd egy cikluson belül, mindig az egyik láb adott fázisához illesztve. Bonyolultnak hangzik, de hidd el, jönni fog magától is!

  1. Ne feledkezz meg a levezetésről sem!

Ahogy a bemelegítésre, úgy a levezetésre is szánj 10-15 percet legalább. Ha tudod, hogy hamarosan befejezed a futást, válts vissza kocogásra, majd sétára, végül nyújtsd le az izmaid!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lenartcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr2413680200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.