Lénárt Csaba Személyi edző

“A változás lehetősége mindenkinek adott!”

Fehérjebevitel húsmenetes táplálkozás során

2017. október 13. 21:04 - Lénárt Csaba

Sokak számára azért riasztó a vegetáriánus táplálkozás, mert nem tudják elképzelni, hogy mivel lehet megfelelő mennyiségű fehérjét bevinni a szervezetünkbe, ha nem eszünk húst.  Először is fontos tisztázni, hogy nem csak a hús tartalmazza a szervezet számára szükséges fehérjét, hanem a növények is. Az pedig alapvetően mindenki szervezetének jót tesz, ha változatosan étkezik és képes más forrásból is hozzájutni a fehérjéhez a húson kívül.

beans-260210_1280.jpg

 A fehérje azért fontos szerveztünk számára, mert tulajdonképpen ez az izomzatunk elsőszámú építőeleme. A fehérje egyébként úgynevezett aminosavakból épül fel, melyből húszféle létezik. Ezek közül mind megtalálható az állati eredetű élelmiszerekben, azonban a növényi eredetű fehérjék ugyanúgy tartalmazzák az összes aminosavat, amire szervezetünknek szüksége van. Én most összegyűjtöttem Nektek néhány alternatívát, amivel képesek lehettek akár színesíteni az étrendeteket, akár vegetáriánus táplálkozás során magatokhoz venni a megfelelő mennyiségű fehérjét!

Az én első számú kedvencem: tofu

Többek között azért kedvelem különösen a szójababból készült tofut, mert semleges ízének köszönhetően édes és fűszeres fogásokhoz egyaránt tökéletesen használható. Hatalmas előnye, hogy koleszterinmentes és alacsony a kalóriatartalma is! A szójabab pedig rengeteg fehérjét tartalmaz és gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban is!

Ami mindig van otthon: hüvelyesek (borsó, bab és lencse)

 Megközelítőleg annyi fehérjét tartalmaznak (20-25%), mint a húsok, igaz nincs bennük minden esszenciális aminosav, ennek ellenére nagyon fontos részét képezik étrendünknek! Érdemes fogyasztanunk, de vigyázzunk a mennyiségre, mert szénhidráttartalmuk magas!

Nem is gondoltad volna: magvak

Az érett magvakban 10-16% fehérje van, így amellett, hogy az olajos magvak fogyasztásának egészségvédő hatással is van a szervezetünkre, fehérje tartalmuk miatt is érdemes fogyasztanunk őket - de túlzásba azért ne essünk ezzel sem, hiszen magas a zsírtartalmuk.

 A tuti befutó: zab

Ha igaz ászra vágysz, akkor megtaláltad, ugyanis az összes gabonaféle közül a zab tartalmaz a legtöbb fehérjét, ami 14g/100g, ráadásul gazdag B-, és E-vitaminokban és természetes lúgosító hatása is van.

Tartsd szem előtt, hogy az ajánlott napi fehérjemennyiség 0,8 g/testsúly-kg. 1 gramm fehérje 4 kalóriát tartalmaz! Ha szakértő tanácsra van szükséged a helyes táplálkozással vagy éppen diétával, vegetáriánus étrend kialakításával kapcsolatban, keress bátran!

+36 20 / 971 – 4718

lenartcsaba1@gmail.com

https://www.facebook.com/lenart.csaba.7

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lenartcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr10012972169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.